VECKA 26

 
Dagarna går så snabbt, jag hinner inte göra något annat än att jobba och sova. Jag har inte ens städat huset sen förra måndagen! Denna helgen är jag ledig, så skönt, igår var jag så slut att somnade klockan 7 på kvällen och gick inte upp förrens halv 9 imorse! Jag hade ont och var såå trött.
 
Så vad har hänt på en vecka? I måndags jobbade jag stängning på jobbet, fick inte gjort många knop den dagen, var mest slut efter jobbhelgen. I tisdags körde jag också stängning, behövde dessutom komma in tidigare och styra upp butiken då vi hade utbildning på jobbet. Amanda och jag fick springa så mycket att det kom moln bakom oss (inte för att jag springer längre, men ni fattar).
 
I onsdags morse kom Therese och hämtade upp mig klockan halv sju på morgonen. (Notera att jag var inte hemma förrens kvart i 11 på kvällen innan) Sov mina vanliga fem timmar och skulle egentligen kunnat gå upp redan vid 4 för jag var så pigg. Men hur kul är det?
 
Vi åkte iallafall till Gekås och shoppade. (Allt står fortfarande i hallen... i påsar...)
 
Vi hade en mysig dag, började med en kaffe när vi kom dit och sen gav oss på leksaker/babysaker/julklappar till barnen. Hittade lite lego, alla Pokemonsaker var slut, så har några julklappar kvar att beta av. 
 
Annars köpte vi badkar och spädbarnsinlägg, badankor, skötbordsmadrass, örontermometer, napp, sax/fil, mjukisdjur att hänga på vagnen, massa stearinljus, matlådor i glas, två jullampor till köket, julkort (orkar inte göra egna i år) en jullampa till allrummet där uppe, bakplåtspapper och påsar och sen köpte jag säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Vi avsluade besöket på Sko Boo och jag köpte dagistofflor. (Köpte ett par 2010, men de är helt borta, har letat efter dem vid varje flytt utan resultat.) Tänker ha dem på jobbet när det blir för jobbigt att böja sig och knyta gympaskorna.
 
Jag var hemma igen vid sju på kvällen, Simon hade fixat käk lagom tills jag kom hem och vi körde några nya avsnitt av Blacklist innan jag kröp till kojs. 
 
I torsdags var vi på besök hos barnmorskan, som jag nämnt tidigare har vi inte varit där sen den 22 juli! Hon är så himla kär, våran barnmorska. Helt underbar. Både Simon och jag är så nöjda med henne.
 
Jag visste inte riktigt vad man skulle göra på besöket idag mer än att mäta magen. Den var 25cm (vecka 25+1). Det säger inte mig så mycket just nu, men jag antar att det kommer bli mer intressant när vi mäter nästa gång. Vi fick också lyssna på bebisens hjärtljud. De har vi inte hört sen vecka 12. Ljuden var oregelbundna, vilket de tydligen ska vara och han hade dansparty i min mage under tiden. Det blev mer verkligt när hon bestämt sa att "ryggen är här". Vet inte varför, men jag har inte kunnat lista ut kroppsdelarna eller hur bebisen ligger, kan fortfarande inte det. Men både Simon och jag tycker att det blir mer verkligt för varje besök hos barnmorskan. 
 
Sen bokade vi en ny tid som blev i början på november, och sen är det besök typ varannan vecka! Helt sjukt vad tiden går.
 
Efter besöket körde vi till våra jobb. Jag jobbade till 18:15 och både Simon och jag orkade verkligen inte laga mat, så vi körde in till donken så fort jag kom hem. Deras Chicken Legend BBQ Bacon är såå god. Den är fräsch och smakar inte McDonalds. Det är nästan som om man gjort den själv. Simon körde Jureskogs Texas. 
 
Sen var den dagen borta. Igår var det fredag och jag jobbade 07:30-16:00, dagen gick snabbt och vi skulle besöka Simons mamma på kvällen. Men jag kände mig inte alls bra. Magen värkte, mina ligament gör ont i sidorna på magen, främst på höger sida. Sen har jag lite sammandragningar som kommer och gör ont lite då och då. De är inte regelbundna, men barnmorskan ville att jag skulle ta det lite lugnare. Så idag så tänker jag ha en mysdag hemma, i mjukisar.
 
Simon sover (ska jobba natt nästa vecka) och jag har precis varit ute med hunden. Måste fixa trädgården idag, det blåser så mycket och grillen ligger på gräsmattan och stolarna också, så jag ska skicka ut Simon sen när han vaknat. Hehe. Sen ska jag bara köra ett ryck här hemma, plocka undan och köra någon tvätt, byta ut ljusen mot höstiga ljusgråa ljus som jag köpte på Gekås. Sen blir det nog finmiddag med alkoholfri cider i vinglas ikväll!
 
 
vecka 26 (25+3)
 
 
Allmänt, Gravid | BF 2017, Gravid, Januaribarn, gravidblogg, vecka 26 | |
Upp