GRAVIDVECKA 23+6

 
 
Sista dagen i vecka 24, imorgon går vi in i 25!
 
Ja, som ni vet är vi inte bäst på att ta bilder på magen, Det var två veckor sen sist. Men här är magen (vecka 23+5). Vi kom på det strax innan läggdags, så ursäkta för det dåliga ljuset. Vanliga tights funkar fortfarande, men jag får ett litet veck som ni ser.. haha.
 
Vad är nytt då?
 
Det sparkas flera gånger om dagen, jag har också börjat få fjun på magen. Vet inte om de fanns där innan och jag bara inte tänkt på dem tidigare, men små blonda fjun har dykt upp. 
I fredags fick jag gå hem tidigare från jobbet, fick så fruktansvärt ont i ryggen vid svanken. Det kändes som att jag fått ett slag i svanksidan och ländryggen. Jag bytte ut mitt stå-på-golvet-pass mot att sitta i kassan, tänkte att det var skönt, vilket det också var. Men jag satt nog för länge och gjorde samma rörelser för ofta, så det var ingen hit. Får variera mig oftare på jobbet så jag inte får så ont igen.
 
Jag har märkt att om jag står upp för mycket så behöver jag kissa oftare, det är brådis när jag får en spark mot blåsan. Detta är sjukt jobbigt när jag är på jobbet, för det känns som jag inte gör något annat än att tömma blåsan.
 
----
 
I lördags kom syrran med familj hit på besök. Det var släktträff i Malmö, men syrran och barnen stannade här hos oss istället och Magnus fick gå på kalaset själv. Vi hade en lugn kväll och gjorde absolut ingenting. Käkade tacos, kollade film och bebissaker på nätet. På söndagen körde Simon, jag och Linda till Center syd och shoppade lite. Syrran ska ju ha sin tredje bebis den 8 december och vi den 24 januari, så jag köpte kläder i 56 och 62 istället för 50. Jag har börjat boa åt syrran, haha, hon behöver lite nya möbler, så jag tvingade på henne att handla lite. 
 
En helt underbar helg helt enkelt, är så tacksam över att ha en syster och det är verkligen kul att vi väntar bebis båda två! När de hade åkt hem så började jag och Simon möblera om i vårt sovrum, vi monterade också ihop vaggan som jag hade när jag var bebis. Min pappa glömde visserligen att ta med madrass och allt annat, så än så länge är den helt tom. Tar en bild när den är färdigpiffad.
 
Kläder från Kappahl och H&M
 
 
Allmänt, Gravid | Gravid, Januaribarn, gravidblogg, vecka 24 | |
Upp