BUGABOO BUFFALO

 
 
Vi är med barnvagn!
 
Planen var ju att vänta med att köpa barnvagn tills nästa helg då jag skulle vara ledig. Men trots att jag jobbade i helgen hann vi klämma in ett besök hos Beba i Malmö. De var de enda som hade kampanj på babyskyddet vi skulle ha samt rabattstege på barnvagn. Så vi tog tillfället i akt och köpte det vi ville ha, babyskyddet var dessutom billigare i butiken än på nätet. Fick med en ekologisk bomullsfilt från Klippan, babyskyddsadapter till vagnen och mugghållare utan kostnad också. 
 
När vi kom hem så valde vi att montera ihop vagnen direkt, både Simon och jag var sugna och varför vänta? Den luktade vääldigt nytt, så det känns skönt att ha den uppe så den hinner få bort lite av sin fabriksdoft.
 
Vi är så nöjda och det känns mer verkligt nu när man ser vagnen här hemma. Vi valde buffalon på grund av att det är den enda vagnen som går in i våran bil. Vi har ju en hundbur som tar upp mer än halva bagageutrymmet i bilen och behövde en vagn som är lätt att montera ned när den ska in i bilen. Buffalon är en rätt så stor vagn och blir väldigt stor när man fäller hela vagnen, om man jämför med andra vagnar. Men den är så sjukt smidig att plocka isär och i och med det så går den också in utan problem. De andra vagnarna hade inte den möjligheten. 
 
Sen var vi intresserade av en terrängvagn med svängbara hjul, möjligheten att fästa babyskyddet på vagnen. Stor suflett (vägrar töntigt parasoll) och ergonomisk stol. Vi tittade även på Britax Go Big som en kandidat. Älskade smidigheten och handtaget, den vagnen var också väldigt smidig ihopfälld, men blev för stor ihopfälld, trots att vagnen försvann in i chassit. Hade vi inte haft hund så hade Britax Go Big varit en klar favorit.
 
Bugaboo Buffalon tycker jag är väldigt estetiskt tilltalande och jag blir extra glad när jag ser den. Den är så snygg, stilren och fräsh. Den fungerar också väldigt bra för Simon som är lång, och jag som är kort. Jag kan manövrera vagnen med en hand. Fälla ihop den med en hand och det är guld värt när man är lite mindre som mig.
 
----
 
Kvar att göra är att måla skötbordet, göra färdigt babyrummet och handla in resten av det som står på min lista. Badbalja, skötväska, sängkläder, fil/sax och babynest är några saker.
 
Summering av vecka 25 hittils är att jag är supertrött en stund mitt på dagen. Jag känner mig stel om jag sitter eller ligger för länge och jag vaknar av att min vänstra vad krampar. Härom natten drömde jag att jag var 100 år, kände mig superstel i drömmen, och när jag vaknade var det ingen skillnad. Så fort jag kommit upp ur sängen blir det bättre och jag sover inte alls lika länge som jag gjorde tidigare för det är så obehagligt med stelheten och att mina armar domnar av. Snittar 5 timmar per natt numera vilket jag tycker är rätt lite. Ibland känns det också som att magen kommer att explodera, huden stramar så otroligt mycket, främst på sidorna av magen.
 
Mat och vikt då?
 
Inga direkta cravings, hade ett sug för Haribo lakritsnappar i början men det har jag inte längre. Klart att jag kan äta det och det är gott men det var det innan graviditeten också. Har också haft ett ökat sug för mjölk. Nu när det närmar sig att bli höst på riktigt så har jag varit lite sugen på oboy, druckit det tre gånger på 2 veckor. Men mest av allt är jag sugen på vatten. Munnen är konstant torr och jag känner mig uttorkad om händerna så jag får smörja dem med handkräm flera gånger om dagen.
 
Vikten sticker iväg. Jag vet inte var det kommer att sluta, och jag bryr mig inte heller. Jag har gått upp nästan 10 kilo och folk runt om kring mig säger att det inte syns, att jag bara har en kula på magen. Jag själv känner att jag lagt på mig lite om rumpan, låren och armarna men jag känner inte att jag stör mig på det. Nu äter jag mer varierat och korrekt än vad jag gjorde tidigare. Och hellre att jag får i mig mat än att äta 1,5 gång om dagen som jag gjorde innan jag blev gravid.
 
På torsdag är det mitt tredje besök hos barnmorskan. Har inte varit där sen den 22 juli, så ser fram emot besöket. Förhoppningsvis får jag reda på vad kvinnokliniken har beslutat om hur man ska gå vidare med mitt blåsljud också. Fick ju ett samtal när jag var i London om att jag skulle komplettera mer uppgifter om mitt blåsljud i hjärtat så man vet hur man skulle gå vidare med mini efter förlossningen ifall han också skulle ha det. Jag oroar mig inte, min pappa och min bror har det också och ingen av oss har opererats, eller gjort något åt det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Gravid | BF 2017, Gravid, Januaribarn, barnvagn, bugaboo buffalo, gravidblogg, vecka 25 | |
Upp