99 DAGAR KVAR OCH GRAVIDHORMONER

 
 
 
Idag är det 99 dagar kvar tills BF!
 
Den röd/orange/gula färgen har släppt mycket. Igårkväll började Simon jobba natt, alltid lika tufft att gå och lägga sig helt själv. Tur att jag har Twegget och Siggis här hemma. Twegget låg på Simons sida hela natten fram tills Simon kom hem vid halv 7. Sigge var uppe och trampade några gånger inatt och jag drömde konstiga drömmar om att jag besökte tandläkaren och hade problem att byta min tid. (Tänkte att Simon skulle få min tid på onsdag istället för mig.)
 
Så när jag vaknade ringde jag dem (tror att jag drömde om folktandvården på grund av att jag inte skulle glömma att ringa till dem idag) och frågade om det gick bra att Simon tog min tid istället, varpå hon säger:
- Men du ska ju dra ut en tand!
-EH WHAT?! Vaddå dra ut en tand? Vilken tand då? Va? Du måste fått fel personnummer.
- Nä asså du ska röntga och sen dra ut en tand i överkäken.
- Eh, nej det ska jag inte? Den har inte ens kommit ut än, och jag har inget problem med den tanden? Jag sa för nio/tio månader sen att om jag någonsin hade behövt dra ut någon visdomstand igen, så är det isåfall den (fick reda på det för 2 år sen att den kunde bli ett problem när jag opererade ut en i underkäken. Men då sa också den  tandläkaren (som utförde operationen) att iom att den inte ens kommit ut eller om den någonsin kommer komma ut, så behöver det inte vara ett problem. Men det finns en risk). Dessutom skulle ni höra av er i våras vilket ni aldrig gjorde. Jag har inte fått reda att jag ska genomgå en operation nu på onsdag. I brevet som ni skickade för några veckor sen stod det undersökning.
- hehe, jo så att det är viktigt att du kommer på onsdag, för vi måste röntga och sen är det inbokat en utdragning.
- Det blir ingen utdragning.
 
 
S U C K
 
Det blir ingen utdragning av en tand jag inte har problem med, en tand som inte ens kommit ut, en tand som jag inte ens känner av. Dessutom inte hux flux bara sådär, och dessutom inte när jag är gravid?! Bara infektionsrisken, asså det är inte bara att dra ut en tand, jag måste ju snittas upp isåfall. No fucking way, förlåt för ordvalet, men jag gör det inte.
 
Så jag ska gå dit på onsdag och skälla ut dem. Den stackars receptionisten ska inte behöva smaka på min vrede. Det blir ingen operation, de får säga vad de vill. Men så är det bara. Jag har inget förtroende för en mottagning som säger att de ska återkomma om 2-3 dagar, varpå de inte ringer och jag ringer upp och då säger de att de inte tittat på mitt ärende än (9-10 månader sen) och sen dimper det ner ett brev i brevlådan typ härom veckan där det står att jag har fått en tid/undersökning den 19 oktober. De har haft lång tid på sig att ringa till mig och föra en diskussion. Dessutom har jag tid med en sköterska på onsdag, inte ens en tandläkare. Så den sköterskan kommer att få smaka på mina gravidhormoner. ÅH, jag är så arg! Fick iallafall bokat en tid hos tandläkaren till Simon imorgon innan jag la på luren. Folktandvården suger, detta var droppen. Nu ska jag leta upp en vettig privat mottagning i Landskrona.
 
Sen ringde min chef och bytte min tid idag. Så nu får jag inte träffa Simon förrens imorgon kväll. BLÖ
 
 
Allmänt | |
Upp