100 DAGAR KVAR!

 
 
Imorgon är vi nere på tvåsiffrigt! Häftigt. Bebisen är ca 31cm lång och väger 930gram vid veckans slut och ögonen är färdigutbildade.
 
Något som börjat komma oftare och oftare är sura uppstötningar/halsbränna. Det har varit på gränsen att jag spytt några gånger. (jag får upp det men då jag hatar att spy sväljer jag det igen - i know.. äckligt)
 
Jag har fått en hajp på apelsiner, köpte hem 2 st igår, använde den ena till frukostyoghurten idag. Annars är det som vanligt - är ständigt törstig.
 
Igår var Simon och jag på Väla i Helsingborg och handlade lite. Nu när det är höst så vill jag ändå kunna använda klänningar, men mina strumpebyxor passar inte. Eller jag har inte provat dem, men jag vet att de sitter tight över magen, så jag behövde köpa lite nya. Självklart blev det strumpebyxor från Lindex, de har de enda som är slitstarka och där djurens hår inte fastnar. Så jag köpte 2 par mamma strumpebyxor i den modellen jag brukar ha och en annan för att testa kvalitén. Köpte även ett par till mammabyxor från HM och lite nya tröjor där jag inte visar magen.
 
Innan vi åkte upp så körde jag en hårinpackning - den jag använde i våras. HAHA. Vad hände? Snapade bästaste Alex (som också är min frisör) och skrev "vad fan hände?" medans hon svarade att det beror nog på mina gravidhormoner. Så ja, man kan säga att färgen inte tog i utväxten, blev som den skulle på en sektion men fadar ut i orange/rött/gult. Körde med håret uppsatt under tiden vi var på Väla för att undvika att bli skrattad åt.
 
 
 
Sen var det ju bestämt att vi skulle ha mysmiddag hemma, men vi var hungriga och passade på att käka på Väla innan vi stack hem igen. Vi hann också köpa med oss lite lösgodis ifrån Hemmakväll, sen tittade jag på när Simon spelade Mafia 3. Städa hann vi inte och inte heller fixa i trädgården och idag regnar det så då kan man ju inte klippa gräsmattan. Suck. Får ta det nästa vecka.
 
Sen har jag en fråga till er med gröna fingrar: 
 
Plantera om en monstera? Jord? Hur stor kruka behövs? Min skjuter rötter åt alla håll och kanter och rötterna börjar bli runt en meter nu...
 
Allmänt | |
Upp